Kl 10

7 08 2009

Natten har på något sätt varit ok fast mycket kramper. Hon andas häftigt till och från å de gör mig lite orolig. Är de lunginflammation på g igen? Hoppas inte det. Igår tog de prov på hennes slem hon hade i halsen så får vi se om det är något som vägrar lägga sig.

För ca 40 minuter sedan vaknade lillstumpan upp och började gråta. När hon börjar gråta sådär så är de antingen för att hon skall krampa eller för att hon har drömt en mardröm. Denna gång var det kramp för de kom någon minut efter när jag väl hade fått upp henne i min famn för att trösta henne. mitt lilla hjärta. Jag som älskar henne så, måste hon krampa?!
Som längst har hon haft ett krampanfall på över 45 minuter och det var över 201 st allt som allt. Helt sjukt!

Hon har ju börjat små rycka väldigt mycket och sen krampar hon de större kramperna om vart annat. Brukar dock börja med rejäla kramper som avtar och blir lättare sen små ryck i armar och ben och sen rejäla igen och sen små ryck och så kan hon hålla på några gånger beroende på hur stora hennes kramper är på de rejäla men de som har varit nu sista dagarna har varit sjuka. Usch… så hårda och så jobbiga för henne. Hon slocknar helt och hållet min lilla älskling 😦 Försöker finnas där för henne varje gång hon krampar och kan jag inte ta upp henne brukar jag klappa på henne eller sjunga för henne. Beroende på vart jag är. Sjunger mest och säger mamma är här så hon hör min röst och blir lugn i alla fall.

Tänk om man kunde få bort hennes anfall. Då hade det varit super.

Åtgärder

Information

Kommentera

