Krampade så hon spydde

7 08 2009

Mitt lilla hjärta hade en jobbig kramp idag. Hon spydde till följd av den. Mitt lilla hjärta. Det är inte ofta hon spyr med att hon krampar. Ibland vet jag inte hur jag skall göra. När bedömmer man att hon behöver sjukhushjälp? Vi har allt hemma, syremätare, syrgastuber, stesolid och allt anant som man måste ha typ men det är bara så svårt. Vi vet ju vad hon klarar av men ändå… tänk om det kmmer en dag där hon inte klarar av de hon har klarat av innan….

Läste på ep föreningens hemsida ohc det står att håller en kramp på mer än 5 minuter så bör man ringa ambulans. Det måste ju vara en ihållande kramp som inte tar slut eller? Hon har ju seriekramper på mer än 45 minuter ibland och vi har inte påkallat ambulans…

Ibland känner mig bara så dum, så dåligt förälder att jag inte kan bedömma själv. När behövs hjälpen och när behövs den inte. Vi försöker fråga efter vägledning men de säger, hur ser hon ut m.m. men ibland ser de ut som hon har blåa läppar men ändå bra syresättning och så kan hon va normal men ligga under 80. Jag fattar inte… jag försöker hänga med, lära mig se men det är omöjligt ibland. Tycker det är så jobbigt. Vill ju att hon skall må bra och ibland tvivlar jag så mycket på mig själv att jag blir så osäker, mår hon bra?

Åtgärder

Information

Kommentera

