Respirator prat

7 08 2009

Idag har vi varit med kuratorn och doktor och pratat om beslutet om respirator. Allt är så jobbig. Livet är så jobbigt. Så många som säger så olika saker. Jag fattar inte och jag orkar inte söka om det här på nätet hur allt fungerar.

Jag försöker förstå allt. Jag hänger inte med. Känner mig så bakom flötet. Doktorerna säger olika saker, ena säger att de har sett värre barn än Zaphir som har tagit sig ur respiratorn medan vissa utav dem säger att hon inte kommer klara sig ur den och det kommer inte bli något liv för henne. En annan säger att de finns dom som lär sig leva med respirator medan en annan säger att man måste vara nedsövd. Jag fattar inte. Hur skall vi kunna ta ett beslut med alla olika besked. Det var ju i och för sig anledningen till varför kuratorn va med idag. För att alla säger olika saker hela tiden.

Jag vill ha ett svar. Jag är så trött på ”Vi vet inte hur det blir”. Jag önska att man viste. Jag vill att det skall gå 20 år nu och man vet att så här är det. Kommer vi få ha kvar våran tös? Kommer hon överleva 20 års dagen eller dör hon nu när hon är bebis?

Varför skall allt vara så jobbigt. Doktorerna säger att vi tar ett beslut tillsammans men hur tar man ett beslut tillsammans? För dom blir vi ett avslutat kapitel med ett tragiskt slut när hon väl gå vidare. För oss måste vi leva med de beslut vi tog. Alla frågor som kommer komma och som redan finns, väljer vi rätt?

Hon är ju min lilla ängel. Hur skall jag kunna se henne gå vidare och sen leva vidare? Varför måste allt vara så svårt? Hur skall man kunan bli vän med sitt beslut? Hur skall man orka och gå vidare? Hur skall man bara kunna va?

Det är en fråga jag måste försöka tänka ut, hur skall jag kunna gå vidare när den dagen väl kommer och hon inte finns här hos oss längre. Hur…


Åtgärder

Information

Kommentera

