Allegrisk mot flytande Alvedon?

12 08 2009

Hela tiden har vi använt alvedon supar på Zaphir när hon hon har haft feber förutom fyra gången då våra supar har tagit slut men här är de konstiga. Dessa fyra gånger har det alltid blivit samma sak. Hon får jätte svårt att svälja ned alvedonet, hon blir super slemmig och det rinner oftast slem ur munnen på henne blandat med saliv och hon får jätte jobbigt att andas. Det tar minst en kvart innan hon återhämtar sig nästan helt. Man hör hur hon fortfarande piper lite efter det och det låter som hon har astma. Det brukar hon i och för sig låta till och från och då har det varit lunginflammation eller halsfluss som hon har nu men det låter som det kommer till lite mer…

De första två gångerna detta skedde tänkte jag, är det något slemlösande i alvedonet som gör att det lättar upp för henne men nu igår och idag känner jag att hm… undra om det verkligen skall vara så här. Jag läste på bipacksedeln och det står ”ibland med andnöd och sväljninssvårigheter” och det är ju exakt det hon får. Hon får jätte jobbigt att svälja och hon hostar och tar i så det låter som hon skall spy och får mer panik känns det som. Detta kan ju inte vara rätt men det som har gjort att jag har varit seg på att reagera är också att hon faktiskt har klarat suparna utan problem. Hur kommer det sig att hon i så fall inte reagera på dem eller gör hon det utan att jag ser det? Jag blir lite orolig att jag kan ha missat något som jag uppenbarligen gör hela tiden. Står att hon kan hudutslag såsom nässelutslag, svullnad av ansikte, läppar, tunga och/eller svalg. Har hon det? Jag ser inte om hon sväller upp… hur syns det. Folk tyckte hon var uppsvullen av kortisonet hon fick och det såg knappt jag. Jag ser ju henne hela tiden så jag ser ju inte om hon sakta är som en liten boll eller menas detta att hon sväller upp jätte kraftigt så man verkligen ser det. Kan jag verkligen missa det? Nä usch jag tycker det är jätte jobbigt detta… att jag aldrig lär mig se eller reagera i tid…

New eddit 12/8:
Min syster reagerade på en mycket klok sak och uppenbarligen hade jag inte varit tillräcklig tydlig. Alvedon menar jag flytande form som man tar i munen, sup menar jag som man får analt. Så jag har inte tagit supen via munen föer er som tror det utan jag pratade om sup analt och alvedon flytande. Tack syster att du sa att det inte var tillräckligt tydligt


Åtgärder

Information

2 responses

12 08 2009
Ema J

Ett litet förtydligande… när min syster pratar om Alvedon sup (anal) och när hon bara nämner om själva Alvedonen så menar hon oral lösning.

13 08 2009
zaphir2009

Tack syster att du påpekade att de inte framgick vad jag menade. Har gjort en kommentar i inlägget och förtydligat det

Kommentera

