Igår och idag

20 08 2009

Det har varit rätt så lunga dagar. Dom har typ varit som vanligt. Krampat hårt och lätt, sovit mycket men ändå vaken men tyvärr så har hon blivit mer slemig. Man blir lite orolig… Tänk om det är något. Idag slutar vi med pensilinet. Skönt men ändå blir man orolig att tänk om det kommer något annat nu.

Idag fick hon sin fem månders spruta. Även fast hon blir 6 månader i morgon. Blev lite fördröjning. Vi frågade om astma medicinen om vi kunde göra som de hade sagt och sen pratade vi om mat och varför ingen har sagt något till oss om AD droppar. Så vi fick en flaska ad droppar och skall börja med de i morgon.

Något som har stört mig mycket är att på läkarintyget om bilstödet till Försäkringskassan har inte våran doktor skrivit att hon har Aicardis syndrom. Varför inte? Hon har bara skrivit hjärnmissbildning och kramper.  Ett oerhört milt och snällt läkarintyg. Vi skall träffa doktorn på måndag så jag lär väl fråga det tror jag. Det handlar ju ändå om 60 000 i bilstöd och då vill jag inte ha något mjäkigt läkarintyg där sanningen inte ens stämmer känns det som. Vist vi vet inte i dagsläget hur pass utvecklingsstörd hon kommer bli men med tanke på hur hennes hjärna ser ut så så kan man ju nästan bara gissa och hur diagnosen ser ut och varför skall man inte nämna hennes diagnos? Om de är några frågor som försäkringskassan kan ha så kan de ju alltid slå upp vad Aicrdis syndrom är. Hm… aja jag måste nog fråga annars kommer det äta upp mig.

Just nu har jag en liten halvpratande tös i baby gymmet jämte mig. Tycker hon är så söt. Hon har börjat röra på armarna rätt så mycket och det är super kul att se. Det är dock mest vänster arm konstigt nog då det var den hon var mest efter med förut men de verkar skifta . Men hon är söt. Hon pratar på sitt egna lilla sett.


Åtgärder

Information

Kommentera

