Nevrologen tyckte hon hade blivit bättre

24 08 2009

Idag va vi hos doktorn och vår nevrolog från Astrid Lindgren var där och tyckte det var kul att se Zaphir. Hon tyckte att hon hade vuxigt och blivit mer rörlig och mer stabil i nacken. Det var kul att höra att det var lite framsteg i alla fall. Just nu ligger hon på mage och skriker för att jag inte flyttar henne men hon måste öva nacken…

Just nu är hon så sur på mig 🙂 Kul att höra henne skrika och spratla lite för att hon inte vill ligga på mage men de är bra. Då övera hon sig på motoriken så jag får hålla i mig lite från att inte ta upp henne och ha henne i famnen. Hon måste öva och hon är så duktigt. Vet att jag upprepar det men ni borde se henne nu. Super kul. Idag va också kuratorn här och sjukgymnasten och vi fick ur oss massor av tankar och många tips om hur man skall göra för att stimulera lilla mini z till att öva nacken och vända sig m.m.

Nu har jag tagit upp lilla mini z. Hon blev så slemig men de trodde att de kunde ha å göra något med astman så vi skall ge astma medicin när hon blir så slemig.

Vi bad också om att få ett nytt läkarintyg till bilstödet och de fick vi.

Sådär nu har jag lagt ned lillstumpan igen och det är kul att se henne arbeta. Denna blev lite upprepning men det är så kul när man ser att det går framåt.

Vi kom fram till med doktorn att vi skall höja medicin lite så får vi se om de blir bättre eller sämre och nu har de sagt att vi skall bryta med stesolid när hon har de jobbiga kramperna så nu får vi nog vänja oss vid att göra de… vi får se… Zebastian och jag får diskutera det hela igen.

Nu försöker lillstumpan att vända huvudet från ena sidan till den andra… kul! Njuter utav att se på henne.


Åtgärder

Information

Kommentera

