Känns som det har varit full rulle

31 08 2009

Vi har varit på bröllop medan lilla Zaphir har varit hos svärmor. De har verkligen haft det jätte mysigt och hon har badat och övat på att hålla upp nacken. När hon hörde mamma (mig) prata började hon gråta och när jag kröp upp till henne och pussade på henne började hon gråta ännu mer så jag tog upp henne och höll henne en stund. Svärmor sa att hon såg att hon saknade oss. Det var så sött. Min lilla underbara tös. Svärmor noterade en intressant sak att varannan timme krampade hon. Jag tänkte hålla koll i natt och se hur ofta hon krampar i natt.

Livet med Zaphir går framåt. Läkarna tycker att hon har gjort jätte stora framsteg, själv känner jag att det fungerar. Hon vänder sig om ibland och hon spratlar på. Hon säger till när hon inte vill ha mer mat och i natt hörde jag hur hon gnydde när hon höll på att somna. Min kompis Lenas barn som är en dag äldre än zaphir låter på ett speciellt sätt när han är trött och hon gjorde lika dant fast inte lika högt. Mer tyst låtet men det var något där som jag inte har hört förut när hon somnade in. Jo hon gör framsteg och det är kul. Jag blir så glad för varje liten sak hon gör.

I morgon är det full rulle så jag borde ta och sova nu men jag har precis nattat lilltösen och ville bara skriva av mig lite. I morgon tänkte jag lägga in bilder här och lite filmer. Jag skall fixa till det. Men det blir efter alla ärenden inne i stan.

Nä sov så gott och ha det så bra


Åtgärder

Information

Kommentera

