Nya tider Nya saker

22 09 2009

Det har gått ett tag som jag inte har skrivit. Jag har lite dåligt samvete för de så jag ber om ursäkt men jag kan uppdatera er lite.

Jag har varit i Stockholm med lillstumpan så hon har fått varit med mormor och morfar lite. De hade jätte mysigt och undertiden jag var där träffade jag många vänner samt Barbro som har hand om Aicardis föräldranätverk här i Sverige. En oerhört gullig tjej som har otroligt mycket att berätta och dela med sig.

När vi väl kom hem till pappa Zebastian med våran överfyllda bil så blev lillstumpan glad. Under EEG:t dagen efter satt hon och halvsov och varje gång hon vaknade till så kontrollerade hon att hennes pappa var där. Det såg så gulligt ut.

Lillstumpan har blivit starkare i nacken oxå. Hon har den inte uppe helt men hon har en liten stund och sen släpper det. Vi blir så glada för varje gång det sker och hon är så duktig. Hon gör några framsteg hela tiden.

Hennes kramper varierar nu. Hon har många skrattkramper där de låter som hon skrattar fast man hör att de inte är ett riktigt skratt. Vi håller just nu på att ändra om hela hennes medicin typ för att se om vi får ned kramperna lite mer. Hon är däremot vaken rätt så mycket och vi har börjat att aktivera henne mer och det är roligt att se att man får någon respons. Hon skrattar oxå med ögonen och det är jätte kul att se. Man ser verkligen hur hon ler med ögonen.

Åtgärder

Information

Kommentera

