Att sätta i halsen och få utslag

3 10 2009

Häromdagen när jag och lilltösen var inne å hälsade svärmor skulle hon matas med lite morot. Det hade hennes mamma bestämt och det gick bra tills hon skulle dricka och whips började hon kråma sig och bli helt röd i ansiktet och typ stannade upp. Svärmors snabba instinkt fick lilltösen på fötter igen och hon började kippa efter andan. Både jag och svärmor blev panikslagna och det var super läskigt. Efter de fick hon vila lite i svärmors famn och vi fick återhämta oss.

Igår fick hon jätte stora utslag. Jag tog upp det med bvc och hon sa att mörkblåa och mörklila kläder kan ge utslag och hon hade en jätte fin mörklila boddykjol på sig så den får nog ligga lite på hyllan till utslagen försvinner för hon har ju inte ätit något konstigt. Jo burkmorot och gröt. Vi får se och avvakta lite med varje. Hon har fått gröt idag i alla fall. Nu sover min lilla i min famn medan jag skriver 🙂

Åtgärder

Information

Kommentera

