En jobbig natt

4 10 2009

Klockan är 8 på morgonen och jag har ännu inte gått och lagt mig.  Lillstumpan somnade kl 07 helt och hållet. Innan dess har det varit stök och bök om allt och lite till. Hon har varit oerhört hård i magen och när de skulle komma ut var de så hårt att de inte kom ut. Hon kämpade och skrek och grät för de gjorde ont och jag som bytte blöjer precis då fick försöka hjälpa till med massage och röra på benen och allt va de nu gick. Jag fick sån panik själv att jag skrek på Zebastian att han skulle ta över för jag klarade inte av att se henne ha så ont. Vad gör man i ett sånt läge? Zebastian kom upp och var stöd. Det slutade de hela med att de kom lite ut och jag tog faktiskt tag i det för att försöka dra ut lite och lite kom och sen fick hon ut mer och lite till men sakta och långsamt gick det medan hon skrek och viftade. Usch… det var riktigt riktigt jobbigt tyckte jag. Man känner sig så maktlös. Efter de ville hon inte släppa min famn. Så fort jag skulle vända på henne eller byta ställning  när hon var i min famn så skrek hon till. Usch men nu har jag i alla fall höjt hennes tarmmedicin så det inte blir så kompakt utan mer i lite lösare form. Jag tror både hon och jag uppskattar lösare form.

Klockan kvart i 8 här blev de medicin och de var oxå mycket bök att få i och jag tyckte så synd att behöva väcka henne när hon precis hade somnat men vad gör man inte?

Försökte få henne somna i sängen igen efter medicinen men de gick inte så nu har hon precis somnat åter igen i min famn. Tror de e dags för mig oxå att sova några timmar  för nu e jag seg. Varit en pers för oss båda…

Natti natt

Åtgärder

Information

Kommentera

