Det händer mycket

8 10 2009

Det har hänt mycket i lillstumpans liv. Mycket saker blir de…

1. Hon har börjat slämma igen och idag lär hon extra rosslig och nu ligger hon lågt igen i satraktionen. Se bild nedan, så nu e syrgastuberna på hemma igen.

2. Ögonpersoner var här i tisdag och hjälpte oss med tips å idéer. De pratades också om att de var väldigt mörkt hemma och tal om ljusare ytor vore bäst och så e det. Vi bor väldigt mörkt och de e måste ju vara jobbigt för henne att se i mörkret. De skulle i alla fall kontakta någon bostadsstödkille som skulle komma på besök och se hur de fungerar och vad man kan göra. De gav oss i alla fall mycke tips.

De pratade om ett dagis/förskola som hette myggan där bara barn med väldigt speciella fall får komma till. De fanns 4 barn som gick där å hon pratade om sagostund å bad m.m. Allt sånt jag har längtar efter. Hon kunde i alla fall hjälpa oss att söka å jag hoppas att vi får komma dit. Verkar perfekt.

2. Kuratorn och sjukgymnast var här i måndags och då pratade vi om att vårat skötbord va för litet och att matbarnstolen skall typ bytas ut när vi frågade om de inte fanns stolar som hjälpte dom med de vi försökte bygga och vist fanns de det. Någon pandastol. Skall bli intresant att se. Sen kom barnvagnadiskutioben upp och jag förklarade att de e lite klurigt då hon både åker ner och frammåt m.m. å då nändes de att de fanns bra barnvagnar som vi skulle få titta på om vi ville beställa där de då fanns massa saker som skulle vara perfekta för henne. Tycker de e kul att de går frammåt.

3. Moud ringde oss oxå i måndags och vi pratade om hennes andning att hon kippar väldigt mycket å de låter som att hon inte får luft å hon skulle kolla med andningsenheten på Astrid Lindgren om de skulle bli tal om att ha henne under uppsikt. Vi skulle ringa vår dagvård/läkare om att va där under en dag så de får se vad som händer m.m. tycker jag låter bra. Vi får se vad som händer och återkommer med mer info.

4. Zaphir skall oxå få kolla hörseln igen då vi ibland indrar hur mycket hon hör. Bra att få de konstaterat ifall hon hör eller ej.

Jag tycker de känns skönt att vissa saker faller på plats. De känns som om vi kommer frammåt och de e skönt men samtidigt e jag super stressad. Hon blir snart 8 månader men ändå säger alla att hon e så liten men jag rycker att det nu e väldigt uppenbart vad hon kan o inte kan men just de där svaret, än e hon bara bebis stör mig. Hon kan inte göra vissa saker å de går inte att skylla på att hon e liten men… Jag kommer ha is i magen men när hon blir ett år tycker jag inte att man kan säga så längre. Då e de väldigt uppenbarligt å jag känner att jag kan kräva mer saker.

5. Vi har gått till baka röntgensvaren på hennes Axel, rygg och revben och de visade sig att hon har en tedens till skolios så detta e något som skall nogrant följas. Sjukgymnasten skulle kontakta ortopeden om vad man nu kan göra när hon e så liten så får vi se om dom kallar oss.

Nu tror jag att jag har fått in allt 🙂 nu skall jag sova. Natti natt

1.


2.


— Posted from my iPhone

Åtgärder

Information

One response

13 10 2009
Annacarin

Hej Anna!
Undrar hur det är med Zaphir just nu! Är ni hemma eller har ni åkt till Astrid Lindgrens barnsjukhus? Med anledning av slemmet i halsen!
Det är alltid något! Aldrig lugn och ro!
Här har vi det oförskämt bra! Vi tar dagen som den kommer. Just nu har KG grävt ett djupt dike där vattnet går. Han håller på att sätta in en elkabel i vattenledningen så att vattnet inte ska frysa till vintern. Det frös för oss förra vintern!
Stora kramar till er lilla familj!
Annacarin

Kommentera

