Mail till doktorn och om svar?

13 11 2009

I detta inlägg kommer ni att följa en mailkonverastion. Själv tycker jag att vissa saker inte blir besvarade i mina mail. Kanske svaren kommer senare eller så har dom inte uppfattat att detta är något jag bryr mig om? Vad vet jag…

1. Första maile tfrån mig:

Hej

Här kommer namnet på försäkringskassan som har hand om assistensen:
…… …….

Sen har vi fått alla papper men vi fick fortfarande fel medicinlista. Vi fick inte den som den vi hade utan denna står det en hel del mer på. Skulle vilja ha den vi fick.

Mvh

Anna R

2. Svar från doktorn

Hej!
Jag börjar med att skriva ett nytt intyg till FK och ber att de ringer mig. Pratade med Kuratorn igår angående detta. Den medicinlista som jag får fram är den som är skickad. Ska höra med ….. om han har den lista som ni fick med er hem. Jag vet att han har skrivit en avvikelserapport på det hela så han borde ha listan. Han är ledig denna veckan så vi fixar det nästa.
Har ni kollat någon ny vikt på Zaphir sedan vi sågs? Hur äter hon nu?
Vi hörs!
Hälsningar ….

3. Svar från mig:

Hej

Nej vi har inte tagit någon ny vikt men vi har försökt att införa att hon skall äta var fjärde timme förutom natten. Dock e detta jätte svårt då hon sover vissa tider men vi försöker och har ökat matdosen till 240 i välling och börjat mer med gröt m.m. nu. Vi försöker i alla fall och idag tänkte jag göra kötfärsås till henne för att se hur hon tar de. Dock är hon väldigt trög i magen och det är ofta vi får använda microlax då hon knappt får ur sig de. Dupihlaxen har vi ökat och ligger mer runt 7ml nu men tycker inte att något händer. Hon har fått katrinplommonspure oxå men de har inte heller hjälpt så mycket.

Jag tycker hon har mer kramper nu. Kramperna har skiftat mycket. Tycker inte de alls samma kramper som att hon böjer sig frammåt utan de e mer hårdare kramper och de håller i sig längre har jag märkt. Mycket ansiktskramper då hon gör många olika miner. Konstiga sådanna…

Igår var rätt läskigt oxå. Hennes andning är skum anser jag. Hon andas som hon brukar och man hör hur hon andas men när jag höll henne i famnen hörde jag att de tystnade mer och mer och tillslut slutade hon att andas och så kvicknade hon till och tog ett djupt andetag. Vet inte om detta har skett förut, hon brukar ju hålla andan efter hon har hostat, du vet när vi säger att hon e seg på att komma igång efter hostning men de kommer igen. Men detta var läskigt. Har inte sett eller hört de där förut och de fick mig att fundera, gör hon så ofta?

Vi skall ju upp den 24 till sthlm och kolla hörseln. Maud pratade något om att kolla andningen eller hon skulle prata med dom eftersom hon kippar efter luft men vi har ännu inte varit kontakt med …. men tänkte… kan man inte ta andningen medan vi e uppe på huddinge sjukhus den 24/11? För nu tycker jag de börjar bli läskigt faktiskt och jag vill ha mer koll på hur hon sköter sin andning.

Just nu har lillstumpan feber… hon ligger på 38.7 idag och fått en sup. Hon är väldigt varm utav sig och jag försöker hålla henne lite svalt. Tror att de kan vara en bidragande faktor till att tänder håller på att spricka upp.

Jo sen så har hon börjat med att smaska väldigt mycket. Låter som om hon får upp sura uppstötningar eller något kommer upp och hon försöker svälja de igen. Sker rätt så ofta och jag har funderar och tänkte kolla igenom medicinen så de inte är någon biverkning som har börjat slå in. Hon har också ett öga som rinner rätt så mycket. Nu skall vi se… det högra ögat och det var en liten period där de kom jätte mycket gegs ur ögat. Tänkte om detta var ögoninflamation eller någon biverkning. Tycke de e så svårt att veta ifall biverkningar bara kan komma sådär eller hur allt fungerar. Vet ju inte hur medicin egentligen fungerar på biverkningar.

Men en kopia på listan som ….. fick hade varit super bra i alla fall. Men du kanske kan kolla med Maud då vi inte har hennes nummer atm eller så har vi de men jag vet inte var de är. Vi har lite kaos här hemma atm. Men de här med andningen vill jag verkligen kolla upp nu och tycker de e läskigt.

Mvh

Anna R

4. Svar från doktorn:

Hej!
Jag försöker få tag på …. och diskutera det här med andningsuppehållen. Hör av mig när jag når henne. Om det är så att det blir fler tycker jag att ni ska höra av er så att ni får vara här på avdelningen för observation. Bra att hon verkar äta bättre! Kramperna verkar ju variera mycket fortfarande. Jobbigt. Jag låter …. sköta den biten. Sköt om er.
/…..

5. Svar från doktorn:

Hej!Har försökt nå …. både igår och idag men lyckas ej. Hör av mig i nästa vecka.
Hälsningar ….

Åtgärder

Information

Kommentera

