Hur vet jag?

28 11 2009

Ibland finns det inga ord
Ibland känns det bara tomt
Man ser andra barn som skrattar och kryper
Jag gråter innombords
Kommer jag någonsin få höra mamma?
Kommer jag någonsin få se henne springa?
Jag vet redan svaret

Hon ser på mig och jag på henne
Vad tänker hon?
Vad känner hon?
Hon vill så mycket mer än vad jag kan ge
Hur skall jag kunna läsa henne?
Jag som trode detta skulle bli lätt men de är de inte

Hur hjälper jag henne?
Hur skall jag skydda henne från dom som vill henne illa?
Hur skall jag kunna veta om någon gör henne illa?

Vad förstår hon?
Märker hon att jag är här?
Hur mycket känner hon?
Hur tålig är hon?
Hur kommer allt bli?

Mina frågor är så många och mina svar så få men den västa frågan av dom alla är:
Hur länge kommer hon få leva? Hur länge kommer hon få vara här hos mig? Jag vill inte tänka så men jag måste för en saken är nästan säker, jag kommer få begrava henne istället för att hon begraver mig. Jag vill inte men jag måste inse att bara hälften överlever 20 års dagen.


Åtgärder

Information

Kommentera

