Mycket har skett igen

30 12 2009

Mycket har skett i lillstumpans liv.  Den 24 november åkte vi till Huddinge sjukhus för att göra hörseltest på lillfiran. Det visade sig i alla fall att hon hade perfekt hörsel. Sen vet man inte hur hon uppfattar det hela men hörseln var det vist inge fel på.

Vi har äntligen fått assistentimmar och fått 70 timmar i veckan. Super bra och härligt. Nu kan vi äntligen få hjälp.

Lillstumpans kramper har dock ökat och blivit värre och vi gjorde en EEG den 9:de december men ännu inte fått något svar och eller fått kontakt med hennes nevrolog om hur vi skall göra med medicinerna som vi måste ändra på för dessa håller ju inte längre. Om inte annat så att vi anpassar det för hennes vikt som hon har nu för medicinerna är typ anpassade för några månader sedan. Zebastian ringde och pratade med våran läkare här på Visby och hon uppfattade vist inte att vi tog upp det för att det var viktigt och hade vist inte uppfattat att vi började tycka det var jätte jobbigt så jag hoppas att dom inser allvarlet i dag och att lillfiran krampar väldigt kraftigt på nätterna och vi börjar som dom säger att vi bör göra ge henne stesolid men vi vill helst inte ge det… usch… har verkligen respekt för den medicinen eftersom dom skrämde upp oss redan från början att man bara bör ge den om de är riktigt allvarligt.

Jag fattar inte riktigt… När zaphir var så liten och vi fått veta allt var det verkligen att ge inte stesoliden om inte ett måste å att vi måste åka in till akuten då om vi ger henne och den skall man bara ge typ efter 20-30 min krampade men nu när vi tar upp det så säger dom att man skall ge efter typ 5-10 min krampande och det känns att dom nu förnekar allt det dom har sagt och säger att vi har fått allt fel men både jag och Zebastian är jätte säkra på det och varför har vi det så inprentat om vi inte har fått det upprepat hela tiden för oss. Vi vill inte ge stesolid men för dom låter de nu som om det bara är någon lätt medicin. Jag fattar inte och tycker det är lite jobbigt att vi nu står där vi själva måste ta en ställning om hur vi skall göra? Har vi verkligen fått allt så fel? Nä… Nu hoppas jag att vår eller zaphirs läkare verkligen lyssnar på vad zebastian sa då hon inte uppfattade att vi menade allvar sist vi pratade med henne. Kanske var vi otydliga men de tycker jag inte . Tycker det är jobbigt när man tvivlar på sig själv även fast man vet att man är säker…

Något annat som har hänt i Zaphirs liv är att vi nu har blivit särbos jag och Zebastian så lillfiran är nu ena veckan hos Zebastian och andra veckan hos mig. Det var lite jobbigt i början men nu fungerar det jätte bra och hon verkar infinna sig i att när hon är hos pappa gäller detta och när hon är hos mig gäller mina saker fast vi har gemensamma mattider m.m.

Vi valde att flytta isär så vi inte bråkade så mycket och just för att lillfiran skulle få en lugn och fridsam miljö och det får hon ju nu. Kvalitetstid med oss och två föräldrar som är utvilade när vi har henne och inte tjafsar eller bråkar inför henne. Det är ju ändå henne vi tänker på. Vår älskade lilla Zaphir


Åtgärder

Information

Kommentera

