Kraft, var finns den?

4 01 2010

Ibland undrar jag hur jag skall orka
Ibland undrar jag när smärtan skall ta slut? Kommer den någonsin ta slut? Kommer man någonsin sluta att vara ledsen för att Zaphir aldrig blev frisk? Kommer man någonsin kunna bearbeta detta istället för att bara svälja och le. 

Det är så många tankar, så många känslor och livet känns så orätvist ibland. Varför fick vi detta? FörVarför fick inte Zaphir bli frisk?

Jag känner mig så maktlös. Finns så mycket jag vill men orken finns inte där. Jag känner mig så kraftlös. Jag önskade att jag kunde sitta i timmar med Zaphir å bara leka. Föra hennes små händer till saker, låta henne smaka på saker genom att föra saker till hennes mun, låta henne känna på mat och allt annat som barn bör göra. Kommer hon förstå det? Vill hon det?

Jag tycker det är så jobbigt att inte veta, nöjer hon sig med att ligga där i vagnen och kanske bara se taket på sulfeten? Andra barn nöjer sig ju inte med de… varför skulle hon egentligen? Jag är så rädd att jag inte fattar vad hon vill… hur skall jag kunna tillfredställa henne när hon inte säger till? Åååå… varför räckte de bara inte med en jobbig sak? Varför måste man konstant upptäcka nya saker som bara gör livet jobbigare och jobbigare. Hur kan man vara en bra förälder när man inte ens förstår sig på sitt eget barn? Varför måste det alltid vara något man måste oroa sig över? Räckte det bara inte med att hon inte kommer utvecklas som alla andra utan NÄ! Man måste kämpa med att hon blir särbehandlad och Gud vet vad! Ibland känner jag bara en sån ilska, sorg och maktlöshet över allt och ibland känner jag att nä, nu drar jag.


Åtgärder

Information

One response

14 01 2010
Annacarin

Anna! Du ÄR en bra förälder!!! Det kan jag läsa mig till! All din energi har du lagt ner på Zaphir, så att hon ska ha det så bra som möjligt. Du kan inte göra mer!! Det är alldeles tillräckligt för henne! Fortsätt som du gör, det är allra bäst för Zaphir!
Stora kramar! Annacarin

Kommentera

