Framsteg

21 01 2010

Alla som inte har sett Zaphir på ett tag tycker att hon har gjort stora framsteg. Först att hon är med och till och med gör lite miner sen att hon har blivit mer vaken, rörligare och sådant. Jätte kul när folk tycker det och lillfiran har ju faktsikt börjat vara med mycket mycket mer och tittar på en när man pratar med henne och är hon i en annan famn så tittar hon åt mitt håll när hon hör min röst som typ att ja, där är ju mamma. Man blir alltid lika kul när man ser sånt.

Sjukgymnasten och kuratorn var här idag. Dom kände på lilla Zaphir och dom tycker att hon har helt klart blivit stabilare i nacken. Vist mycket övning kvar men ändå framsteg. Sen poenterade dom hur viktigt det är att bibehålla rörligheten och jag är verkligen dålig på att hålla på med motionsprogramet för henne och jag får så dåligt samvet. Känner mig som världens dåligaste mor men jag orkar inte men ändå vet jag hur otroligt viktigt det är. Jag måste bli bättre!

Dom la lillfiran på mage och så höll dom fast händerna på henne och hon rörde huvudet från ena sidan till den andra. Jätte kul att se sen så lyfte hon upp rumpan så hon mer kom på böneställning och det var jätte kul hur hon blev helt arg och sur och började gråta och försökte komma upp på armarna i krypande form… övning övning och åter övning så det där sitter… hon vill ju… man måste ju bara stimulerar henne. 

Annars mår lillfiran relativt bra. Hon har dock blivit mer slemmig men de e något vi kämpar med och studsar på bollar och gu va de nu är… men det känns i alla fall posetivt att det går frammåt. Nu måste bara jag bli bättre.


Åtgärder

Information

One response

21 01 2010
Annacarin

Hej!
Underbart att det går framåt för Zaphir, att hon gör så bra framsteg!
Bamsekramar
Annacarin

Kommentera

