Zaphir har blivit stor

24 02 2010

Tiden går och Zaphir växer. Nu har hon blivit ett år. Ett helt år har gått och mycket har skett… man kan nog inte fatta att man har lyckas smälta det mesta och kommit in i vardagen.

Zaphir har mått bra efter det som hände i Juli men nu är hon sjuk igen och ligger inlagd på sjukhuset. Jag som hade hoppats att vi inte skulle behöva va där på ett tag men hon blev sjuk och smittades. Vi hoppas att de inte är någon lunginflamation. Jag vill inte uppleva juli än gång till. Tack de räckte med den upplevelsen. Men ringde Zebastian tidigare idag och han sa att det hade blivit lite bättre. Hoppas hoppas hoppas inte att det är lunginflamation. Det räcker tycker jag men vi får se… risken blir ju att jag får ta flyget hem då jag är på resande fot men de är de värt de om min lilla älskade dotter behöver mig. Men just nu kan jag inget göra annat att jag vet att hon är i goda händer med sin far och med personalen på sjukhuset.

Annars går det frammåt med lillstumpan. Hon har blivit starkare i nacken men ännu kan hon inte hålla upp nacken, hon har fått handskena till vänstra handen då hon har den mer innåt än utåt och så skall hon få glasögon snart då dom har kommit fram till att hon ser lite suddigt så de tänkte dom rätta till. I veckan som var här så har hon röngat ryggen oxå för att se hur hennes skulios ter sig. Om den har ökat eller minskat. Svar får vi väl senare antar jag när vi väl träffar vår doktor.

Zaphir har varit på sitt första ett års kalas för sin bb kompis Eddie. Dock var mamman förkyld och så tror vi att lilal mini Z blev förkyld då modern höll i mini Z innan hon viste om att hon var förkyld. Sånt som händer men man inser att man inte får släppa på tömmarna då de kan gå så snabbt.

Jag försöker hålla er lite uppdaterad så får vi se vad som händer men de verkade som om de var bättre i alla fall och det är ju tur de.

Åtgärder

Information

One response

28 02 2010
Anna Solberg

Stort grattis på ett-årsdagen från lilla Irma från Värmland!! Jag hoppas verkligen att hon repar sig snart!
Kram från oss i Arvika

Kommentera

