Lilla rummet å Myggan

25 01 2011

Förra veckan började Zaphir på dagis. Vad stort… dagis… min lilla tös… tänk när hon väl är inskolad och hon inte kommer vara här med mig längre. Min stora tös blir verkligen stor och för mig är de stort. Någon annan kommer på något sätt ha bättre koll på Zaphir än vad jag har. Jag vill ju ta del av hennes aktiviteter och nu kommer jag inte vara de. Fast dom tar bilder och sånt på aktiviteterna så vi får ju ta de så… Tror verkligen de där kommer vara bra.

Tror dock att de är lite separationsångest från mamma Anna här =) Tror verkligen att Myggan är ett super bra dagis för Zaphir. Hon verkar ha så kul och dom försöker hitta språk och sådant för henne. Helt underbart och dom som jobbar där verkar vara bra. Gulliga och trevliga och verkar kolla in vad barnen behöver och vad dom inte vill och så. Nä, tror verkligen att de kommer ge något så Mamma Anna måste nog lära sig behärska sin separationsångest från sin nu stora lilla tös. Men jag tycker det är så kul. Äntligen har vi hittat något för henne som kommer att fungera och att dom ser till hennes behov. Men ibland önskar man att man kunde få vara med och njuta och få se vad hon får uppleva och sånt.

Nu till något helt annat, lilla rummet. Vi har fått låna ett lilla rum från Myggan till Zaphir. Hon verkar tycka den är kul. Jag har gjort om den lite och fixat då vi fick dem med möjligheter att göra det som vi vill göra.

Har köpt mer bjällror som jag skall sätta lite här och där då hon svänger runt med armen så låter de lite oxå. Jag har en träningsmatta under så hon inte ligger på de hårda golvet.

Tycker sånt där är så kul och julgranssaker passar alldeles utmärkt =)

Så hur går de med kramperna. Vi skall nog börja med ett krampschema för ibland känns det som det är mer och ibland mindre men Zaphir går nu bara på två ep mediciner, Zonegran och Frisium. Känns bra tycker jag i alla fall. Annars verkar Zaphir vara en väldigt glad tös nu för tiden och definitivt mycket mer med samt väldigt bestämd =) Underbart att se tycker jag.

Kommer lägga in lite nya bilder på Zaphir när hon badar så titta in på bilder oxå.

Ha de så bra så länge


Åtgärder

Information

Kommentera

