Lammungar

29 04 2011

Lammungar onsdag den 27/4-11 ! 🙂

Imorse begav vi oss iväg, ner hela vägen till Lye City. Vi skulle på utflykt å titta och klappa på lammungar med hela Myggangänget! När vi kom dit blev vi välkomnade av Chili och Molly, Två urgulliga hundar. Sedan fikade vi en stund. Vi hörde hur lammen bräkade å tillslut kom Min kompis mamma med den enda nappungen på gården. Den va vit å krullig. Jag kände på den men den va lite skrämmande men den var väldigt mjuk.

Vi satt å fikade lite innan vi fick gå in i ladugården till den verklig fårflocken å där va de lamm å lammungar. Massor! Dom var vita små lambi å så fanns de dom som var svarta med vita fläckar å så fanns de dom som såg ut som små åsnefår.

Vi gick in till lammen innan lunch men jag somnade. Problemet va att jag försökte räkna dem som lät å då somnade jag men när jag vaknade stod det ett mamma lamm å luktade på mig. Hon var ullig å go men lite skrämmande så jag tog tillbaka min lilla hand men de va kul.

Sen åt vi mat å de blev pasta med kyckling å spenatpaj. Jag åt spenatpaj, de va mumsigt.

Efter maten låg jag å min kompis å mös på studsmattan. Han råkade rulla på mig några gånger å kände på mitt hår. De va lite kul. Sen åkte vi å hämtade syster yster hos pappa å farmor å sen for vi hem. Vi hann studsa på mattan innan vi for hem åt. De kändes som en bra dag tyckte jag.

Åtgärder

Information

Kommentera

