Pappa-vecka

2 05 2011

Den här veckan är det pappa-vecka, så idag åkte vi till Gammelgarn!
(vi gasade om Frida på vägen dit 😉 )

När vi kom hem till pappa så gjorde mamma, pappa och syrran i ordning sig för att åka och fiska. Jag hade somnat i bilen, så jag sov en stund till efter dom åkt.

När jag vaknade fick jag komma upp i ståskalet, det var skönt och roligt! Vi lekte med lek-lera, och med den formade vi blommor och andra skojiga saker. Jag fick även två små tofsar i håret, för då blir jag lite extra söt 🙂

Sedan var det dags för lunch, jag fick pannkakor. Oj vad gott jag tyckte det var! Tre hela pannkakor med sylt och sirap smaskade jag i mig med glädje 😀

Efter maten gick vi upp till mitt rum. Jag fick sträcka på benen och vila magen lite. När jag hade vilat en stund fick jag öva på att ligga på mage, det var lite jobbigt, men jag blir bara duktigare och duktigare på det!

Efter puffen så var vi ute på promenad, det blåste en massa så jag fick klä på mig ordentligt med kläder. När jag var påklädd och nerbäddad i vagnen tog det inte lång tid innan jag somnade till. Frida berättade sen att lammen och deras ungar hade följt oss så länge det kunde i sina hagar, och ropade efter oss.

När vi svängde in på gården igen kom mamma, pappa och syrran hem med bilen precis samtidigt. Då hade jag vaknat och dom kunde berätta för mig att dom hade fångat en gädda och en abborre. Så ikväll kommer jag få smaka abborre som pappa lagar till! 🙂


Åtgärder

Information

Kommentera

