Zaphirs lilla fot.

16 03 2013

Idag lyckades zaphir få ned foten emellan 2 brädor i en bänk. Det var en bänk som man brukar ha i omklädningsrum. Vi vet inte hur hon lyckades men ned kom hon under ett blöjbyte. Upp var en annan femma… Hon fastnade å grät å skrek å försökte göra allt för att komma loss. Vi fick bända ned foten å dränka foten å benet i tvål så de skulle bli lätt att komma loss. Jag blev panikslagen å innan jag kom å viste något så hörde jag assistentens panikslagna röst skrika Anna!!! Jag snurrade runt å kom på en gång då jag var i ett annat rum. Jag såg då var som hade hänt. Min tanke var att shit vi måste ringa 112 så de får loss henne. På något sätt när jag sprang å hämta personal fick två assistenter upp hennes fot. Den va helt blå å ännu blåare va två märken varva ena hade ett skärsår i. Inte djupt men en liten rispa i skinnet. De blåa hade gått tillbaka redan efter en stund när detta hände men hennes fot är nu svullen. Jag är så orolig att något är brutet men då borde hon väl markera att hon har ont… Usch… Jag har ännu inte landat. Man känner sig så maktlös att inte hjälpa eller förstå sitt barn. Ovetskapen om ifall hon har ont eller ej. Det är ju på hennes mindre rörliga sida. 😦 usch jag hatar den här känslan… Känslan att inte veta… Alla vill väl förså ditt barn. I alla fall jag. Ringde 1177. Vi får åka in i morgon 9.15 har vi tid på primärvården.

image


Åtgärder

Information

One response

16 03 2013
Pirkko Burström

Så tråkigt! Jag förstår din oro. Skönt att ni får åka in och kolla upp det på morgonen.

Kommentera

